maandag 8 juni 2009

Les 12 De digitale bibliotheek onidv2A

Ding 21

Ik heb de achtergrondinformatie van de bibliotheekcatalogi gelezen. Ik vind het goed dat mensen tags kunnen toevoegen, soms kan dat prettig zijn bij het zoeken. De catalogus is heel fijn voor de mensen als ze een titel willen zoeken. Iedereen kan een recensie toevoegen over het boek, dat is ook heel fijn, want iedereen gaat dan ook een beetje z'n mening vertellen. Waarom ze het boek leuk vonden en aan anderen adviseren.

Ik heb voor deze vijf titels tags toegevoegd:
* Chanel chic
* Minnares van de duivel
* De foute prins
* Het gouden ei
* De duivel draagt Prada

Ik heb een korte recensie geschreven van deze boeken:
* De duivel draagt een Prada
* Minnares van de duivel

In de worldcat heb ik deze vijf titels gebruikt voor de lijst van beroemdheden:
* Shakira
* Jennifer Lopez
* Beyonce
* Brad Pitt
* Paris Hilton

En deze twee titels heb ik in mijn delicous-account toegevoegd:
* Beyonce
* Jeniffer Lopez

Ding 22

Ik heb de site bibliotheek 2.0 bestudeert. De digitale inlichtingenwerk hebben wij in ons bibliotheek niet, en is dus nieuw voor ons bibliotheek. Ik denk dat centraal geregeld zal worden als er z'n activiteit wordt gedaan. Dan zal bibliotheek Tilburg Centrum de vragen beatwoorden die digitaal wordt gesteld.

Ik heb tenslotte weer veel geleerd. Van catalogus wist ik wel hoe ik een tags moest toevoegen, en hoe je een recensie kan maken. Dat was dus niet nieuw. Maar Worldcat is voor mij nieuw. Ik vond het ook heel erg leuk om titels te zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.